Кой тегли най-често бързи кредити?
Пазарът на финансови услуги е толкова разнообразен, че не може да се категоризира, без да се раздели на различни продукти и услуги. Фирмите за бързи кредити предоставят заеми за кратки срокове, с поносими условия, без да са нужни много документи и със средно високи лихви. Улеснената процедура за кандидатстване дава свободен достъп на всички желаещи да получат финансиране по този начин. Кои обаче са хората, които най-често се възползват от тази възможност?
Какъв е профилът на клиентите при бързите кредити?
До съвсем скоро се считаше, че най-много кредити теглят мъжете между 40 и 50 г. Днес ситуацията е малко по-различна и колкото и да не ни се вярва възрастта за теглене на бърз кредит е паднала драстично. Заедно с възрастта и мотивацията на потребителите се е променила, а с това и маркетинговият набор от инструменти, които използват фирмите, за да си популяризират дейността.
Преди 10 години, зрелите мъже на възраст над 40, опитвайки се да постигнат някакви успехи в живота - теглеха кредити. Голяма част от тези кредити отиваха за някоя бизнес инвестиция или да се покрият неотложен разход. Освен това имаше и доста хора, в този възрастов диапазон, които теглеха заем за кола или жилище.
Днес, възрастовата група, която се възползва най-често от бързи кредити са младежите между 20 и 24 г. Къде се крие причината за това? Милениалите са поколение на консуматори, което винаги иска най-новото, най-доброто и най-бързото. Те теглят заеми, за да се сдобият с нещо ново и качествено, нещо, което ще им носи престиж. Милениалите поставят на преден план реномето и славата. Голяма част от кредитите се вземат за да се купи най-новият модел телефон или някаква техника - това са близо 20% от всички кредити. За съжаление обаче, това е и поколението, което има най-големи очаквания от работодателите си, които повечето пъти не са оправдани. Така се стига до ситуацията с трудното връщане на кредитите. Просто няма откъде да намерят пари да покрият заема, защото заплатите им не са достатъчни и в такъв случай обикновено се прибягва до рефинансиране на бързия кредит.
Преди време се е купувало предимно обзавеждане с парите от заема, бяла техника, дори са се използвали парите за ремонти. Сега обаче, парите се използват от младите за затвърждаване на статута им в обществото. Случва се дори така, че заемите на младежите се изплащат от бабите и дядовците им, които, между другото, като потребителска група, са най-изрядните платци.
Какво изплаща първо потребителят?
Поставянето на приоритети кой разход е по-важен, когато средствата са ограничени, е от съществено значение. Данните сочат, че хората предпочитат първо да си покрият ипотеката, след това разходите за ток и ако имат вноска по бърз кредит. Това, което остава на заден план, са сметките за парно и вода, които много често се изместват с месец, два назад.
Друг интересен факт е, че хората предпочитат да си платят сметката за интернет пред тази за телефона. Сметката за кабелна телевизия също е по-напред в списъка спрямо телефона.
Колекторските фирми докладват, че се занимават предимно със случаи прехвърлени им от банкови институции и от телефонни компании, а не от натрупани дългове от фирми за бързи кредити. За това събираемостта расте, което значи, че хората намират изход и си изплащат дълговете.
Какво правят фирмите за бързи заеми за да привлекат новите потребители?
Отговорът е лесен – залагат на прозрачна процедура. Милениалите, както вече споменахме, искат нещата да стават бързо. Колкото по-бързо и лесно кандидатстват за заем и го получат, толкова по-голям е шанса, да се превърнат в лоялни клиенти. Това означава, че всеки пък, когато се нуждаят от кредит ще се обърнат към фирмата, която им е искала най-малко документи и най-бързо им е превела сумата по сметката. Освен това, фирмите за бързи кредити постепенно, една по една, започват да изграждат онлайн платформи за кандидатстване и плащане онлайн. Това също привлича младите хора успешно.