Използваме „бисквитки“ и други технологии, за да Ви помогнем да управлявате работата на сайта, да анализираме употребата Ви и да Ви предоставяме най-добрите предложения. Като продължавате да използвате сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Научете повече тук
Разбрах

Често задавани въпроси

Кредит

Предоставяне на средства за временно ползване със срок на връщане срещу лихва.

Дълг

Парично задължение, заем, който трябва да се изплати.

Съотношение дълг към доход

сравнение между сумата, която дължите и сумата, която получавате като доход.

Вноска

Парична сума, която периодично (седмично, месечно) се внася от кредитополучателя за изплащане на кредита

Главница

Чистият размер на дълга по кредит, без сумата на дължимите лихви

Срок на кредита

Брой месеци/седмици, за които трябва да се изплати кредита

1. Бих искал да кандидатствам за заем от Микро Кредит. Какви документи са необходими и има ли възрастови ограничения?

За да кандидатствате за кредит към нас е необходимо да имате валидна лична карта, да сте пълнолетен български гражданин и да получавате регулярни месечни доходи.

2. Къде мога да кандидатствам за заем?

Може да кандидатствате във всеки офис на Микро Кредит, онлайн или чрез наш представител. От меню „Контакти“ можете да се запознаете с търговската ни мрежа.

3. За каква сума мога да кандидатствам?

Минималният размер на заема е 200 лв., а максималният е 3 300 лв.

4. Как се изплаща кредитът?

Изплащането на заема е на равни седмични или месечни вноски в предварително избран ден от седмицата или число от месеца. Вноските се плащат на Вашия кредитен консултант, по банков път, в офис на Микро Кредит или в офис на Изипей.

5. Какъв е срокът за изплащане на заема?

В зависимост от продукта, който сте избрали, и сумата, която желаете да получите, срокът за изплащане на кредита е от 9 до 48 седмици или от 3 до 18 месеца.

6. Каква е лихвата?

Лихвата е различна в зависимост от сумата, за която ще кандидатствате, и периода на изплащане. Повече информация можете да получите, като се свържете с нашите представители във вашия град.

7. Има ли минимална и максимална възраст при кандидатстване?

Не, няма ограничение за максимална възраст. Минималната възраст за кандидатстване е 18 години.

8. Какви документи са необходими за кандидатстване?

За да кандидатствате за заем, е необходимо да имате валидна лична карта. Не се изискват никакви допълнителни документи.

9. Как ще разбера дали искането ми за заем е одобрено или отказано?

След като се разгледа Вашето искане за заем, чрез кратко съобщение (смс) ще Ви съобщим дали сте получили одобрение или отказ.

10. Имах паричен заем към Вас, но съм го изплатил. Сега ми трябва документ, че задължението ми към Вас е приключило. Как мога да го получа?

Документа, който издаваме, е Удостоверение за липса на кредитно задължение. За издаване на документа и повече информация се обърнете към нашите сътрудници в Център за обслужване на клиенти на тел. 0700 14 200.

11. Ваш клиент съм. Изгубил съм си Договора за заем. Как мога да получа нов?

За да получите копие от договора си за заем, трябва да попълните Заявление за достъп до лични данни. За издаване на документа и повече информация се обърнете към нашите сътрудници в Център за обслужване на клиенти на телефон 0700 14 200.

12. Изгубил съм си погасителния план. Как мога да получа нов?

Трябва да се свържете с офиса, от който сте усвоили сумата, да ни се обадите на телефон 0700 14 200 или да ни ипратите мейл на [email protected] Ще получите нов погасителен план.

13. Как да кандидатствам за кредит онлайн?

Целият процес е изцяло онлайн. Изберете сума и срок на заема. Попълнете онлайн форма и изпратете искането. След като го разгледаме ще получите становище с смс. При одобрението ще получите парите по банков път, в офис на Микро Кредит или чрез Изипей.

14. Дължа ли такса за кандидатстване?

Кандидатстването е напълно безплатно.

15. Наистина ли всичко се случва изцяло онлайн?

Попълването и изпращането на заявлението за онлайн кредит, както и подписването на договора се извършват изцяло онлайн без нужда от посещение на наш офис. След одобрение, получавате желаната сума до минути. Ако изберете да кандидатствате за кредит в наш офис или чрез наш представител, ще получите договора за заем на хартия.

16. В кои градове в страната мога да заявя кредит?

Ако кандидатствате за онлайн заем може да заявите от всяка точка на страната, а за целта ви е необходима само интернет връзка и компютър или мобилно устройство. Ако предпочитате да кандидатствате в наш офис, може да посетите всеки един от нашите 70 офиса в страната. От меню "Контакти" може да откриете най-близкия офис до вас.

17. Кога мога да изпратя заявление за онлайн заем?

Можете да изпратите искане за кредит по всяко време на денонощието, 7 дни в седмицата. Отговор на искането ще получите в рамките на работното време на компанията.

18. Мога ли да променя нещо по искането след като го изпратих?

Да, необходимо е да се свържете с нас на тел. 0700 14 200 преди да сте получили отговор по искането.

19. Мога ли да се откажа от искането за кредит?

Можете да се откажете от искането за кредит преди да сте подписали договора. Необходимо е да се свържете с нас на телефон 0700 14 200 , за да заявите че се отказвате, или да ни напишете на имейл адрес: [email protected]

20. Задължително ли е да посоча лице за контакт в искането?

Да, за да изпратите заявлението си за кредит към нашия екип трябва да посочите лице за контакт в заявлението. Екипът ни може да се свърже с него при разглеждането на искането. Лицето за контакт трябва да има навършени 18 години и да има собствен телефонен номер. Екипът ни преценява дали да проведе телефонно интервю с лицето за контакт.

21. Кога ще получа отговор на искането за кредит?

В случай, че кандидатствате онлайн и сте избрали допълнителна услуга „Разглеждане до минути и допълнителни услуги“ ще получите отговор до няколко минути в рамките на работното ни време. Ако сте изпратили молбата си за кредит в събота, ще получите становище в рамките на работното ни време от 10:00 до 18:00 часа, но ще може да усвоите желаната сума в първия работен ден. При избор на „Разглеждане след 14 дни без допълнителни услуги“ ще получите отговор в рамките на упоменатия срок. Важно! Заявление за кредит, изпратено извън работно време , се разглежда на следващия работен ден.

22. Защо се бави отговорът на искането ми за кредит?

Причините за липса на становище по искането ви може да бъдат различни. Най-честите причини са: Кандидатствали сте онлайн и не сте избрали допълнителна услуга „Разглеждане до минути и допълнителни услуги“ Не можем да се свържем с вас на посочения телефон Не можем да се свържем с лицето за контакт

23. Какво е работно време на компанията?

Работното ни време на компанията е: Понеделник – Петък: 09:00 – 18:00 часа Събота: 10:00 - 18:00 часа Неделя: Почивен ден

24. Как разбирам, че съм одобрен за кредит?

При одобрение за кредит получавате SMS и имейл. Ако не сте сигурен дали кредитът ви е одобрен или отказан, можете да се свържете с нас на 0700 14 200.

25. Какво представлява договорът за потребителски кредит?

Формата и съдържанието на договора за потребителски заем са строго и ясно регламентирани по чл.11 от Закона за потребителския заем. Нашите договори са изцяло съобразени с изискванията на този нормативен акт. Всеки клиент получава договор за потребителски кредит, с който да се запознае преди да го подпише.

26. Как подписвам договора за онлайн заем?

Подписването на договора се извършва изцяло онлайн. След одобрение ще получите мейл с договор и линк за подписването му. Ще получите и СМС с код за подписване. За да подпишете договора трябва да отидете на линка и да въведете своето ЕГН и кода от СМС-а. Това действие е равносилно на полагане на подпис под договора и ви обвързва с неговото съдържание. Напомняме ви, да се запознаете със съдържанието на получените документи преди да въведете кода и да го въведете само ако сте съгласен с условията.

27. Какво да правя ако съм одобрен за онлайн кредит, но не успявам да подпиша договора?

Ако сте кандидатствали за онлайн кредит и сте получили СМС с кода за подписване на договора, но не успявате да го активирате, свържете се с нас на телефон 0700 14 200.

28. След колко време ще получа исканата от мен сума?

Зависи как сте избрали да получите парите по кредита. Ако сте заявили усвояване в офис на Микро Кредит или чрез Изипей, парите са налични веднага след одобрение. При усвояване по банков път е възможно да си получите парите с известно забавяне в зависимост от това кога е одобрен кредита и в коя банка е банковата ви сметка. Използваме възможно най-бързите канали за прехвърляне на средствата към вашата банкова сметка. Стандартното време за обработка на трансферите е до 2 часа. Все пак е възможно забавяне при някои банки. Имайте предвид, че всички изплащания на кредити се извършват в рамките на работното време на компанията. Ако все пак смятате, че парите по заема се бавят свържете се с нас на 0700 14 200.

29. Как и къде мога да платя вноските по кредита си?

Може да платите по банков път, във всеки офис на Микро Кредит или чрез Изипей . Важно!: Ако някой друг плаща вноски от ваше име, задължително трябва да посочи вашия номер на кредит и ЕГН, в противен случай плащането може да не бъде разпознато, което може да доведе до негативни последствия за вас.

30. Как мога да платя по банков път?

При плащане по банков път използвай някоя от сметките на Микро кредит АД и не забравяй в основанието за плащане да посочиш номер на договор, ЕГН и три имена на клиента ДСК IBAN: BG84STSA93000020459176 ПИБ IBAN: BG96FINV91501015574236 УНИКРЕДИТ БУЛБАНК IBAN: BG47UNCR70001523010289 РАЙФАЙЗЕН БАНК IBAN: BG61RZBB91551008416212 ОББ IBAN: BG64UBBS80021060909640

31. В коя банка мога да внеса дължимата по вноската сума?

Можеш да внесеш вноската си по CrediNet във всяка една банка. Микро Кредит предлага на клиентите си възможност да плащат вноските си по няколко банкови сметки в различни банки. Ако предпочиташ да плащаш по банков път и имаш сметка в някоя от тези банки, вероятно ще ти е най-изгодно да използваш сметка в същата банка. Ако предпочиташ да плащаш в брой на каса в банка, имай предвид, че клиентите на CrediNet ползват преференции при плащане на каса в банка ДСК.

32. Как да платя вноска по кредита в офис на Микро Кредит?

Може да посетите най-близкия до вас офис на Микро Кредит. Кажете своето име и ЕГН или номер на договор и внесете желаната от вас сума. Важно!: Ако някой друг плаща вноски от ваше име, задължително трябва да посочи вашия номер на кредит и ЕГН.

33. Как да платя чрез Изипей?

Ако искаш да внесеш вноската си в офис на Изипей, трябва да предоставиш следната информация: КИН или Булстат на Микро Кредит: КИН 4760331043 / БУЛСТАТ 202073629 Номер на договор за кредит- Задължително! ЕГН на клиента Важно!: Ако някой друг плаща вноски от твое име, задължително трябва да посочи твоя номер на кредит и ЕГН, в противен случай плащането може да не бъде разпознато, което може да доведе до негативни последствия за теб.

34. Дължа ли неустойки при предсрочно погасяване?

За предсрочно погасяване не се начисляват неустойки, както и разходи за лихви, такси и/или услуги за бъдещи периоди. При нас плащате само за периода, за който сте ползвали сумата.

35. Как мога да погася предсрочно кредита си?

Ако изплащате онлайн заем към Микро Кредит, трябва да се свържете с нас на телефон 0700 14 200 или да ни пишете на [email protected] и да ни кажете на коя дата искате да погасите кредита си. Ако сте кандидатствали в офис на компанията, трябва да посетите съотвеният офис и да попълните Искане за предсрочно погасяване. Ние ще ви информираме каква е точната сума, която трябва да погасите - тя се променя всеки ден. Преведи точната сума до датата, която си заявил и кредитът е изплатен. ВАЖНО: Всяка сума се счита за изплатена на датата на която сумата е постъпила в Микро Кредит АД . Предвиди , че може да има забавяне при банковия превод. При плащания или вътрешнобанкови преводи в банки ДСК, Уникредит, ОББ, Райфайзен банк или през ИзиПей, преводите са моментални.

36. Колко време отнема одобрението?

Времето за даване на становище започва да тече от момента на получаване на всички данни, необходими за обработка на искането. Този процес зависи от това колко бързо ще се свържем с вас и/или лицето за контакт, което сте предоставили. Напомняме ви, че ако желаете искането ви за онлайн кредит да бъде разгледано бързо трябва да използвате услугата „Разглеждане до минути и допълнителни услуги“. В противен случай вашата молба ще бъде разгледана след 14 дни.

37. Как се обезпечава кредитът - изисквате ли гаранти, поръчители или гаранции?

За да ползвате услугите ни, не се изискват гаранти, поръчители или гаранции преди или след одобрение. Микро Кредит предлага необезпечени кредит.

38. Задължително ли е да ползвам услугата „Разглеждане до минути и допълнителни услуги“, когато кандидатствам за онлайн кредит?

Услугата „Разглеждане до минути“ пести време и дава на клиентите ни значителни удобства като: Бързо одобрение Допълнителни начини за усвояване с разширено работно време Допълнителни начини за изплащане Преференциално и експресно обслужване Право на участие в специални промоции Услугата „Разглеждане до минути“ не е задължителна, но без нея губите значително удобство.

39. Защо искането ми е отказано?

Кредитната политика на Микро Кредит е конфиденциална и компанията не разкрива причините за отказ на конкретно искане. Най-честите причини за отказ са: Недобра кредитна история Недостатъчен разполагаем доход Несъответствие в предоставените данни В случай че вашето искане за кредит е отказано, може да кандидатствате отново след 30 дни.

40. Как мога да получа информация за моя кредит?

За информация за кредита ви може да се обадите на националния ни телефон 0700 14 200 (без допълнително таксуване), да ни пишете на [email protected] или да попитате наш сътрудник в лайф чата на нашия сайт.

41. Няма да мога да платя навреме ? Какво да направя?

Уведомете ни предварително на телефон 0700 14 200. Заедно ще се опитаме да намерим приемливо решение и за двете страни. В противен случай рискувате да настъпят негативни последици за вас, като начисляване на неустойка за забава и отчитане като некоректен платец в Централен Кредитен Регистър на Българска Народна Банка. Това би ограничило възможностите ви да получите кредит в бъдеще.

42. Мога ли да кандидатствам отново, преди да съм изплатил стар заем? Кога мога да кандидатствам за нов заем?

Може да имате само 1 (един) активен заем при нас. В случай, че ви трябват допълнителни средства може да рефинансирате кредита си, ако отговаряте на условията

43. Какво включва административната такса?

Административната такса включва такса за разглеждане на документите и оценка на риска. Таксата е дължима при всеки одобрен кредит и се удържа от размера на кредита. За други въпроси не се колебайте да се свържете с нас на телефон 0700 14 200 или да ни пишете на [email protected] Можете да се свържете с нас и в чата на сайта ни www.microcredit.bg

44. Колко време е валиден СМС кодът за подписване на договора за онлайн заем?

СМС кодът е валиден 72 часа от изпращането му за първи път.

45. Получил съм код за активация, не мога да активирам?

Свържете с нас на номер 0700 14 200