Използваме „бисквитки“ и други технологии, за да Ви помогнем да управлявате работата на сайта, да анализираме употребата Ви и да Ви предоставяме най-добрите предложения. Като продължавате да използвате сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Научете повече тук
Разбрах
×

Блог

Какво е шринкфлация и може ли да се отрази на бройката кредити, за които кандидатстваме?

Какво е шринкфлация и може ли да се отрази на бройката кредити, за които кандидатстваме?

Инфлацията в страната

На всички ни е ясно, че инфлацията представлява увеличаване на цените на стоките и услугите. Това важи както за стоките от бита, така и за онези, които купуваме по-рядко и представляват по-голяма инвестиция. Инфлацията, която е с ниски размери, по принцип е добра за икономиката. Когато обаче стане прекалено висока, започва сериозно да се отразява на количеството пари, с което разполага едно домакинство. Ако доходите им не се увеличават през това време, парите, които те харчат месечно за разходи, ще стават все по-голям процент от бюджета им и скоро ще се загуби баланса и е много вероятно хората да изпитат нуждата да потърсят кредит онлайн.

Високата и постоянна инфлация не е желателна в нито една икономика по света. Има ли обаче начини, по които инфлацията да се проявява, но да е толкова открита, колкото обикновеното повишаване на цените на стоките? Икономиката на една страна е комплексна и може да повлияе на търсенето и на предлагането на пазара по много начини.

Шринкфлация

Терминът доби популярност онлайн, заради специфично икономическо явление. На практика означава „свиване“ и „инфлация“, комбинирани в едно (от shrink и Inflation). Шринкфлацията, ако трябва да я категоризираме, е вид скрита инфлация. Продуктите си остават на същата цена, но се намалява бройката им, грамажа или качеството. По този начин, не всички потребители забелязват, че плащат същата цена, но за по-малко продукт. Това отново е оскъпяване, само че не е толкова открито.

В България, инфлацията се измерва спрямо индексът на потребителските цени, който е сумиран от 12 категории стоки. В тези категории са включени храни и стоки, които се използват и в нас и в другите страни от Европа, за да може да се направи ясна съпоставка. Има обаче една тънкост и тя е, че някои домакинства купуват по-различни продукти и нивото на инфлация при тях може да е по-различно, от това, което индексът на потребителските цени показва. Шринкфлацията се прилага при повечето стоки и услуги без значение, дали попадат в индекса на потребителските цени и в официалните проучвания.

Защо се предприемат подобни търговски механизми?

На първо място, всяка компания разчита на потребителите, които купуват стоките им. Заради това и винаги се обръща внимание на маркетинга, ПР-а, присъствието онлайн, комуникацията с клиенти и тн. Ако обаче клиентите се разочароват от даденият продукт и спрат да го купуват, тогава компанията ще претърпи загуби. Когато цената на продуктите се вдига, много от хората подменят продуктите с алтернативни или разреждат купуването им. Това на практика е загуба за компанията.

Ако обаче още при производството се намали качеството и бройката на самите продукти или техния грамаж, а цената остане същата, потребителите нямат причина да спрат да са лоялни. Това естествено е до момента, до който не осъзнаят, че плащат повече за по-малко или за по-лошо. От потребителска гледна точка, това не свива потреблението, но може да повлияе драстично на месечния бюджет. Което е и факт, последните няколко месеца.

Как е свързана инфлацията с кредитите?

Колкото повече трябва да похарчим, за да получим същото количество стоки, толкова по-тежки ни се струват разходите от бюджетa. Ако приходите ни не са достатъчни, няма как в един момент, да не ни потрябват допълнително пари. В такава ситуация, най-логичното решение е да потърсим кредит, който да покрие разходите ни. Точно поради тази причина, нашите бързи кредити са толкова търсени, във времена на инфлация и шринкфлация.

Ние предлагаме на нашите клиенти добри условия, които не позволяват, те да изпаднат в сериозни финансови трудности. В това число са добрите ни лихви, сроковете и цялостните условия по кредитирането. Важно е фирмата кредитор да е винаги добър партньор на своите клиенти и да им стои зад гърба в тежки моменти