Използваме „бисквитки“ и други технологии, за да Ви помогнем да управлявате работата на сайта, да анализираме употребата Ви и да Ви предоставяме най-добрите предложения. Като продължавате да използвате сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Научете повече тук
Разбрах
×

Блог

Как да управлявате парите си в трудни времена?

Как да управлявате парите си в трудни времена?

Ако разгледаме, което и да е десетилетие, било то на местно или глобално ниво, ще забележим много икономически възходи и падения. Да вземем за пример, икономическия спад през 2007 - 2008 г. - той доведе до значителни загуби, както за доста компании, така и за физически лица. Голяма част от предприятията фалираха, което остави и много хора без работа.

Без значение дали става въпрос за по-мащабни икономически падения или лични финансови затруднения, преодоляването на такива ситуации може да бъде истинско предизвикателство. Въпреки това, с малко повече планиране, целенасочени усилия и понякога търсене на допълнителна финансова помощ, човек може успешно да се справи с подобни трудности.

Тук ще ви предложим няколко практически съвета за това, как да управлявате парите си, в случай, че се сблъскате с финансови затруднения.

Прегледайте внимателно месечния си бюджет

За да коригирате бюджета си ефективно, първо ще трябва да разберете какъв е той в действителност. За целта, може да отбележите всичките си приходи и разходи в електронна таблица, или просто да ги запишете на лист хартия. Ето и някои съвети, които може да следвате:

· Запишете всяка стотинка, която харчите, без значение колко малка е сумата. Не разчитайте на предположения, относно това, колко пари давате на месец за храна, сметки или забавление. Вместо това, опишете всеки разход подробно.

· Категоризирайте месечните си разходи. Може, например, да ги разделите на две групи - задължителни разходи (за основни нужди) и разходи за желания. Това ще ви даде много по-добра представа, от какво се състои действителният ви бюджет и ще ви помогне да правите разлика между основни нужди, и желания.

· Активирайте автоматични плащания за повтарящи се сметки, като кредитни карти, сметки за ток, телефон и т. н. Много банки предоставят тази удобна функция чрез своите услуги за онлайн банкиране. Това може да бъде удобен и ефективен начин за осигуряване на навременно плащане на повтарящи се сметки, избягване на такси за закъснение и рационализиране на финансовото управление.

· Приоритизирайте разходите си и преценете, кои са по-важни от други. Някои разходи просто няма как да бъдат избегнати, като например, вноска за ипотека, наем, разходи за храна, ток, вода и т. н. Други обаче, могат да бъдат намалени или дори напълно премахнати, при необходимост.

Прегледайте внимателно, какви са вашите месечни приходи и разходи. Ако установите, че харчите повече, отколкото можете да си позволите, помислете какво може да направите, за да поправите това. Като цяло, вариантите са няколко - да намалите разходите си, да увеличите доходите си или да направите и двете.

Опитайте се да намалите някои от разходите си

Изберете един конкретен разход от бюджета си. Да вземем за пример, разходите за обяд. След това, си задайте въпрос: „Мога ли да мина без него?” В случая, отговорът ще е „Не”. А можете ли да направите нещо, за да намалите този разход? Вероятно, да?! Вместо да купувате обяд всеки ден, защо не помислите да си го приготвяте вкъщи? Въпреки че пълното премахване на този харч, не е опция, вие все пак имате вариант да спестите от него.

Ето и някои други разходи, които може да обмислите да намалите или дори да премахнете напълно:

· Телевизия и интернет. Може би имате кабелна телевизия, абонамент за Netflix, домашен интернет, мобилен интернет и т. н. А колко от тях всъщност използвате? Ако основно гледате Netflix, то тогава вероятно няма нужда плащате и кабелна телевизия. Освен това, у нас има много доставчици, които предлагат доста изгодни пакети с включени интернет и телевизия. Може да разгледате различни варианти и да прецените, кой най-добре отговаря на вашите нужди и бюджет.

· Вечеря навън. Храненето навън е чудесен начин да разпуснем, било то със семейство, приятели или колеги. Въпреки това, честото хапване в ресторант може значително да увеличи месечните ни разходи. Разбира се, не е нужно да се отказвате напълно от това удоволствие. Просто се опитайте да намерите баланс. Може, например, да ограничите излизанията си до един път в седмицата или месеца.

· Пътни разходи. Имайки предвид високите цени на горивата, изборът на алтернативни начини за пътуване до работа, може да доведе до значителни спестявания. Ако работното ви място не е много далеч от дома ви, тогава може да опитате да ходите пеша няколко дни в седмицата. Друго нещо, което може да направите е, да се комбинирате да пътувате заедно с някои от колегите си. Това е чудесен начин да спестите пари и да намалите индивидуалните си транспортни разходи.

· Хранителни стоки. Няма нужда да се лишавате от определени стоки, за да спестите пари. Просто трябва да бъдете по-организирани. Опитайте се да планувате храненията си за седмицата и съответно направете списък с продукти, към който да се придържате. Избягвайте импулсивните покупки. Търговците на дребно стратегически поставят артикулите на нивото на очите или близо до касата, за да насърчат допълнителни разходи.

Възползвайте се от заем онлайн, при нужда

Понякога, колкото и внимателно да плануваме, и организираме бюджета си, можем да се сблъскаме със затруднения. Заемите онлайн предлагат бързо и удобно решение за лица, изправени пред неочаквани разходи или спешни случаи.

Тези кредити обикновено идват с рационализиран процес на кандидатстване, позволяващ на кредитополучателите да подават заявленията си онлайн без необходимост от обширна документация.

Едно от най-големите предимства на тези заеми обаче, е тяхната бързина. Те ви дават възможност да получите желаните средства в рамките на няколко часа. Тази навременна помощ може да бъде изключително ценна, когато трябва да се справите с неочаквани финансови пречки.